مایکروسافت فرایند بروزرسانی مداوم را برای نسخه موبایل ویندوز 10 ارائه می کند

مایکروسافت همواره بر ارائه بروزرسانی برای گوشی‌های هوشمند ویندوزی تأکید داشته ولی در عمل این امر با مشکلاتی مواجه بوده است و بروزرسانی همزمان همه‌ی کاربران ویندوزفون به نسخه بالاتر با مشکلاتی همراه بوده است. به تازگی مایکروسافت اعلام کرده که نسخه موبایلی ویندوز 10 بطور مرتب همزمان با نسخه دسکتاپ بروز خواهد شد.

حدود 5 سال پیش بود که مایکروسافت ویندوزفون را معرفی کرد در آن زمان این شرکت قول داد که فرایند بروزرسانی وینوزفون را کاملا کنترل کند. اما واقعیت این است که فرایند بروزرسانی در ویندوز 8 و 8.1 به ایده‌آل‌های مایکروسافت نزدیک نبود و این امر بخصوص در بازار آمریکا پررنگ‌تر بوده است. برای مثال بروزرسانی دِنیم مایکروسافت شهریور سال قبل ارائه شد ولی هنوز برای لومیا 830 شبکه AT&T، لومیا 635 شبکه T-Mobile و شماری دیگر از گوشی‌های موجود در بازار در دسترس نیست. اولین شبکه ارائه دهنده بروزرسانی دنیم در آمریکا Verizon بود که بروزرسانی را بصورت OTA ارائه داد ولی این شبکه هم در شرایطی این کار را انجام داد که پیش از آن بروزرسانی Cyan را ارائه نداده بود و دارندگان گوشی‌های هوشمند ویندوزی را با نسخه ویندوز قدیمی‌شان تنها گذاشته بود.

اگرچه مسأله بروزرسانی در ویندوزفون به اندازه اندروید مشکل‌ساز نیست و ویندوزفون مثل اندروید چند تکه نشده است تا بخواهیم منتظر ارائه بروزرسانی مخصوص هر تولید کننده گوشی‌ هوشمند بطور جداگانه باشیم ولی باز هم تأخیر در ارائه بروزرسانی در ویندوزفون یک بحث مهم است.

اما طبق گفته‌ی مایکرسافت این مشکل با عرضه نسخه موبایل ویندوز 10 رفع خواهد شد و به نظر می‌رسد که این بار مایکروسافت در این رابطه جدی باشد. منشأ این خبر پستی است که در بلاگ Microsoft Ignite منتشر شده است:

اینجا در مایکروسافت ما تمام تلاش می‌کنیم تا بطور جدی ویندوز را امن نگاه داریم. ما فعالانه دستگاه‌های مورد پشتیبانی را با بروزرسانی‌های مورد نیاز بروز می‌کنیم تا ایرادات رفع شوند. امروز اعلام می‌کنیم که فرایند بروزرسانی مداوم در تمامی ابزارهای مجهز به ویندوز 10 از جمله گوشی‌های هوشمند ویندوزی اعمال خواهد شد.
یک سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد که بیانیه بالا در مورد تمامی موبایل‌های دارای ویندوز 10 صادق است و فرایند بروزرسانی جدید موبایل درست مانند بروزرسانی ویندوز 10 در رایانه‌های شخصی مرتب انجام خواهد شد. بروزرسانی‌ها شامل رفع ایرادات مربوط به امنیت و پایداری ویندوز به همراه اضافه شدن ویژگی‌های جدید خواهند بود.

بروزرسانی‌ها بطور همزمان برای همه‌ی گوشی‌های مجهز به ویندوز 10 در تمامی شبکه‌ها ارائه خواهند شد که این از تکه‌تکه شدن ویندوزفون جلوگیری می‌کند. این روش جدید خیلی شبیه به کاری است که اپل در آیفون و آیپد انجام می‌دهد. اما چیزی که ممکن است باعث عقب افتادن مایکروسافت شود، این است که ابزارهای مجهز به ویندوز 10 دارای طیف‌های مختلفی هستند از نمایشگرهای با سایز مختلف گرفته تا پردازنده‌های مختلفی که در ابزارهای ویندوزفونی بکار رفته است.

→ خواندن مطلب قبلی

معضلی به نام پیامک‌ های تبلیغاتی

خواندن مطلب بعدی ←

دیجی سنگ تحولی در صنعت سنگ ساختمانی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین