معرفی 22 وب سایت برتر هوش مصنوعی در سال 2023

با پیشرفت علم و بهره‌وری از هوش مصنوعی | AI | Artificial intelligence شرایط بیش از پیش برای انسان‌ها بهینه و راحت شده است. در این مقاله قصد داریم به تعریف هوش مصنوعی بپردازیم و در ادامه 22 وب سایت برتر هوش مصنوعی که در سال 2023 سر و صدای زیادی را در دنیا به وجود آورده اند به شما همراهان عزیز ردیاب من معرفی کنیم.

برخی از این وب سایت‌ها به صورت رایگان در دسترس عموم هستند و برخی از آنها را باید اشتراک تهیه فرمایید. همچنین در این وب سایت‌های هوش مصنوعی ترکیبی از وب سایت‌های تولید محتوای متنی، تصویری، ویدیویی، صوتی و … قرار دادیم.

تعریف ابتدایی هوش مصنوی | Artificial intelligence

هوش مصنوعی یا AI فرآیندی است که توسط آن ماشین‌ها به ویژه سیستم‌های کامپیوتری شبیه به هوش انسانی عمل می‎‌کنند. این عملکرد منجر به بهینه شدن روال زندگی و کمک به انسان‌ها در شرایط متفاوت در کارها می‌شود. کاربردهای خاص هوش مصنوعی در پردازش زبان طبیعی، تشخیص گفتار و سوالات افراد و … است. در واقع امروزه هوش مصنوعی در اکثر صنعت‌ها ورود کرده است.

AI این امکان را برای ماشین‌ها فراهم می‌کند که از تجربه‌ها و شرایط پیش آمده یاد بگیرند و با ورودی‌های جدید که دریافت می‌کنند اطلاعات تازه‌ای را بسازند و در اختیار انسان‌ها قرار دهند. دقیقا کاری که مغز انسان انجام می‌دهد. این ماشین‌ها به یادگیری عمیق و پردازش زبان طبیعی متکی هستند.

به احتمال زیاد در آینده نزدیک هوش مصنوعی وارد دنیای ردیاب نیز شود که موضوع اصلی وب سایت ما بر این اساس است برای بررسی انواع ردیاب خودرو به صفحه مدنظر آن بروید.

معرفی بهترین وب سایت‌های هوش مصنوعی در سال 2023

1- ChatGPT3

CHATgpt3 یک ربات گفت‌و‌گوی رایگان البته در حال حاضر و حرفه‌ای است که بر اساس SaaS AI پیاده سازی شده است و هوش مصنوعی بسیار قوی دارد و امسال در نگاه محققان بسیار جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. برخی افراد این وب سایت را با گوگل مقایسه کرده‌اند و مدعی هستند که جایگاه گوگل را می‌تواند در آینده بگیرد اما باید صبر کنیم و منتظر آپدیت‌های جدید این وب سایت حرفه‌ای نیز بمانیم. 

ربات Chatgpt3 قابلیت درک سوالات پیچیده و خاص را نیز دارد و می‌تواند به صورت بالقوه جواب‌هایی ارزشمند و با کیفیت را در اختیار مخاطبان خود قرار بدهد. به طور مثال حتی می‌توانید پیچیده‌ترین فرمول‌های اکسل را از آن بخواهید و در اختیارتان قرار دهد یا اینکه از او بخواهید برایتان برنامه نویسی با زبان مدنظر خودتان را انجام دهد.

در حال حاضر ورژن 3 این ربات ارائه شده است اما ورژن‌های بعدی قرار است انقلابی بزرگ در تکنولوژی هوش مصنوعی باشد.

اگر بخواهیم تعریف دیگری از این هوش مصنوعی داشته باشیم در واقع ChatGPT-3 یک ربات دستیار حرفه‌ای هوش مصنوعی است که توسط OpenAI توسعه یافته است. این هوش مصنوعی بر اساس معماری GPT-3 ایجاد شده و بر روی حجم عظیمی از داده های متنی اینترنتی آموزش داده شده است.

این ربات متنی شبیه انسان عمل می‌کند و می تواند برای کارهای مختلف مانند ترجمه متون به زبان مختلف، پاسخ به سؤال و خلاصه سازی متن به خوبی تنظیم شود. یکی از ویژگی های کلیدی ChatGPT-3 توانایی آن در درک زمینه و ایجاد پاسخ های مناسب و اعجاب آور است. بعلاوه، بر روی طیف متنوعی از متن های اینترنتی آموزش دیده است و قادر به درک و تولید متن به چندین زبان است. به طور کلی، ChatGPT-3 یک مدل زبان قدرتمند و همه کاره است که این پتانسیل را دارد که شیوه تعامل ما با ماشین‌ها را متحول کند.

از مهم‌ترین قسمت‌های این ربات این است که می‌تواند برنامه نویسی کند، یعنی شما زبان مد نظر را به آن می‌دهید و ربات شروع به تولید آنچه خواستید می‌کند.

2- Midjourney

Midjourney یک برنامه هوش مصنوعی حرفه‌ای جهت طراحی تصاویر با استفاده از کاراکترها و متن‌هایی است که شما به آن می‌دهید. این برنامه بسیار عجیب و شگفت آور است، کافیست چند کاراکتر را به صورت متن به آن بدهید و از این وب سایت درخواست کنید که با توجه به این کاراکترها تصویری برای شما طراحی کند.

نتیجه‌ای که از این خوش مصنوعی دریافت می‌شود غیر قابل تصور است. برای استفاده از این نرم افزار باید در Discord عضویت داشته باشید. میدجورنی یکی از بهترین وب سایت‌های هوش مصنوعی در سال 2023 به شمار می‌رود.

جالب است بدانید که طراحی بنر اصلی این محتوارا با استفاده از Midjourney انجام داده ام تا بیشتر با قدرت این هوش مصنوعی آشنا شوید.

3- Copy.ai

یک وب سایت حرفه‌ای برای تولید محتوای متنی یعنی copy.ai این وب سایت به شما این قدرت را می‌دهد که موضوع را تعیین کنید و با توجه به موضوع تعیین شده و کلمه کیلدی مطرح شده وب سایت یکی محتوای متنی یونیک و دست اول تولید کند.

برای استفاده از این وب سایت در 5 روز اول آزاد هستید اما بعد از آن باید اشتراک تهیه فرمایید. این وب سایت در آینده می‌تواند جایگزین شغل کپی رایترها شود البته هنوز جای کار دارد و محتواهای تولید شده به زبان انگلیسی نیاز به یک بار ویراستاری دارد.

Copy.ai در واقع پلتفرمی است که به کاربران این امکان را می دهد تا از قدرت هوش مصنوعی برای ایجاد خودکار محتوای متنی استفاده کنند. این زبان از پیشرفته ترین مدل های تولید محتوای متنی همانند GPT-3 است. این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا یک درخواست یا موضوع را وارد کنند و سپس متنی را بر اساس آن ورودی به دست آورند. از Copy.ai می توان برای کارهای مختلفی مانند نوشتن پست های وبلاگ، ایجاد توضیحات محصول و حتی تولید کد استفاده کرد. علاوه بر این، این پلتفرم مدل هایی از پیش درست شده داردو همچنین برای افرادی که متخصص SEO هستند نیز بسیار مناسب است.

Copy.ai به گونه ای طراحی شده است که کاربر پسند باشد، با یک رابط کاربری ساده و گزینه های سفارشی متنوع برای اطمینان از اینکه متن تولید شده مطابق با نیازهای خاص کاربر است.

4- You.com

یک موتور جست‌وجوی قوی مبتنی بر هوش مصنوعی که بر اساس حریم خصوصی کاربر پیش می‌رود. این موتور جست و جو پس از مدتی اطلاعاتی از شما به دست می‌آورد که نتایج جست و جو بر اساس شخصیت شما و سرچ های قدیمی خواهد بود. 

خیلی افراد این موتور جست و جو را با گوگل مقایسه کرده اند اما تفاوت‌های عمده‌ای میان آنها وجود دارد.

در واقع you.com فقط یک موتور جست و جو است که محتوایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که آن را جست و جو کرده باشد و با توجه به اطلاعات قبلی این اطلاعات را استخراج می‌کند. اما گوگل بدون در نظر گرفتن این موضوع با توجه به عملیات بهینه سازی سایت‌ها و SEO این کار را انجام می‌دهد. وب سایت YOU.COM یکی از بهترین وب سایت‌های هوش مصنوعی به شمار می‌رود.

5- Designfy

این وب سایت برای تولید محتواهای تصویری و ویرایش تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکانات زیادی را برای طراحی تصاویر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

6- Rytr

Rytr یک دستیار نویسنده محتوای متنی با هوش مصنوعی عال است که به شما کمک می‌کند در کم‌ترین زمان ممکن یک محتوای با کیفیت تولید کنید. اگر در وبلاگ وب سایت خود روزانه محتوا منتشر می‌کنید به شما این وب سایت را توصیه می‌کنیم.

باز هم تاکید می‌کنیم که از این ابزار برای کپی رایتر، متون بازاریابی و فروش، نوشتن پست وبلاگ و … می‌توانید استفاده کنید اما برای نوشتن یک محتوای خیلی تخصصی یا یک کتاب شاید خیلی کاربردی نباشد.

7- Huemint

Huemint یک سیستم یادگیری ماشینی است برای تولید رنگ‌ها بر اساس زمینه‌های متفاوت که آماده استفاده در طراحی نهایی هستند. این سیستم هوش مصنوعی می‌داند که عنوان پس زمینه، چه رنگ‌هایی برای پیش زمینه و … نیاز دارند و کدام‌ها به معنای تاکید بیشتر در رنگ‌ها است.

8- Runway

از ویرایش اولیه و تدوین یک ویدیو گرفته تا پردازش‌های حرفه‌ای کارهایی است که Runway انجام می‌دهد. با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید سیستم تولید ویدیوی حرفه‌ای خود را داخل یک مرورگر داشته باشید. این ابزار یکی از بهترین ها در هوش مصنوعی است و در آپدیت‌های بعدی قصد اضافه کردن جلوه‌های بصری، قالب بندی ویدیو، تصحیح رنگ و موارد دیگر را نیز دارد.

9- Flow CV

برای اشخاصی که به دنبال طراحی رزومه در کسری از زمان هستند این وب سایت عالی است. مدل‌های متفاوتی را برای کاربران قرار داده است تا بتوانند به راحتی رزومه خود را آماده کنند.

10- Renderforest

یکی از پلتفرم‌های ویژه برندینگ همه‌کاره که ویدیو، لوگو، ماکت و … ایحاد می‌کند. تمامی این موارد فقط در یک وب سایت انجام می‌شود. شما با استفاده از این وب سایت می‌توانید نمایش‌های اسلایدی، تبلیغاتی، به همراه موسیقی و … تولید کنید.

11- Canva

Canva یک وب سایت طراحی گرافیکی است که به کاربران امکانات زیادی را جهت تولید محتوای تصویری می‌دهد. این امکانات شامل: پست های رسانه های اجتماعی، ارائه ها، پوسترها و سایر مطالب بازاریابی است که می‌توانید در همان بستر این محتواها را تولید و ویرایش کنید. Canva دارای یک رابط کاربری حرفه‌ای برای کشیدن و رها کردن تصاویر، کتابخانه‌ای از عناصر طراحی و انواع الگوها است که به کاربران این امکان را می دهد بدون تجربه طراحی قبلی، طرح هایی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنند.

این وب سایت هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد و نسخه پولی آن دسترسی به امکانات و منابع اضافی و حرفه‌ای را فراهم می کند. Canva به طور گسترده توسط افراد، مشاغل و سازمان ها برای ایجاد محتوای بصری جذاب برای اهداف مختلف استفاده می شود. همچنین امکانی جدید در Canva وجود دارد که همانند Midjourney می‌توانید تصاویری حرفه ای و یونیک تولید کنید.

12- DALL·E 2

DALL·E 2 یک نسخه پیشرفته از DALL·E است، یک ربات هوش مصنوعی تولید تصویر که توسط OpenAI توسعه یافته است. DALL·E 2 قادر به تولید تصاویر از توضیحات متنی و همچنین انجام انواع دیگر وظایف تولید مبتنی بر متن است. این ربات شباهت زیادی به Midjourney دارد اما به دقت آن عمل نمی‌کند.

13- Jasper AI

یکی از بهترین وب سایت‌های هوش مصنوعی برای بازاریابان محتوا و وبلاگ نویسان که بر اساس موضوع ارائه شده شما محتوای متنی تولید می‌کند. جالب توجه است که هر بار این محتوا کاملا یکتا و جدید است و نگران داپلیکیت شدن آن نباشید اما از لحاظ سئو حتما محتوا را توسط هوش انسانی ویراستاری کنید.

با استفاده از هوش مصنوعی جاسپر، هزینه و زمانی که صرف انجام کارهای تکراری می‌شود به شدت کاهش پیدا می‌کند.

14- Fotor

Fotor یک وب سایت هوش مصنوعی مخصوص ویرایش عکس و طراحی گرافیک است. این وب سایت ابزارهای متفاوتی را برای بهبود و ویرایش عکس در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از Fotor می‌توانید کنتراست، رنگ و روشنایی تصاویر را تغییر دهید همچنین ورژن اندروید و IOS آن برای استفاده وجود دارد. این وب سایت شرایطی عالی را با استفاده از AI برای طراحی تصویر در اختیار شما قرار می‌دهد.

15- Dream by WOMBO

 Wombo شرکتی است که در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فعالیت می‌کند، این وب سایت می‌تواند شرایطی را برای طراحی و ساخت تصاویر ساخته شده به صورت NFT فراهم کند.

16- NightCafe

با استفاده از این وب سایت می‌توانید تصاویری با کیفیت بالا طراحی کنید. تمامی این تصاویر با استفاده از متن تعریف شده شما تولید می‌شوند. فقط کافیست تعدادی کاراکتر را بنویسید و تصویر خود را با توجه به کاراکترها تحویل بگیرید. این وب سایت تقریبا شبیه به Midjourney عمل می‌کند.

17- Murf

یکی از جذاب ترین وب سایت‌های هوش مصنوعی که با استفاده از آن می‌توانید از یک ربات هوش مصنوعی بخواهید متن شما را بخواند. بانک صدای موجود در این وب سایت هوش مصنوعی بسیار زیاد است و شما می‌توانید از میان تن صدا، لهجه و … صدا پیشه خود را انتخاب کرده و متن را برای خوانش به آن ارائه دهید. برای افرادی که مشکل ارائه به صورت صوتی را دارند این نرم افزار عالی است. همچنین اگر می‌خواهید محتوای صوتی تولید کنید و امکانات کافی ندارید بسیار ابزار عالی است.

18- Play.ht

با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی می‌توانید تمامی محتواهای متنی را به صوتی تبدیل کنید. به طور مثال یک بلاگ پست را به آن بدهید و این ابزار برای شما آن را بخواند. این وب سایت از دسته، تبدیل متن به صوت است.

19- Synthesys

فناوری این ابزار برای تولید گفتار همانند دو مورد قبلی که گفته شد است با این تفاوت که در این وب سایت صداها بسیار قوی تر و طبیعی تر هستند. از این سرویس برای تبدیل متن به گفتار، روخوانی متون و … استفاده می‌شود. این وب سایت از الگوریتم‌های ماشین لرنینگ برای تولید گفتار بر اساس مدل‌های زبانی و صوتی استفاده می‌کند. 

در وب سایت Synthesys می‌توانید لحجه و سبک‌های متفاوتی از گفتار را داشته باشید، این وب سایت در حال توسعه و بهتر شدن است. از دیگر وب سایت‌های برتر مشابه هوش مصنوعی می‌توانید از وب سایت LOVO استفاده کنید که همانند سه مورد قبل صداهایی با احساس از انسان در اختیار شما قرار می‌دهد. 

20- Veed.io

این وب سایت یک پلتفرم ایجاد و ویرایش محتوای ویدیویی است که به کاربران امکان تولید محتواهای ویدیویی را با سرعت بسیار بالا می‌دهد. رابط کاربری ساده و قوی آن منجر می‌شود که سرعت شما در تولید محتوای ویدیویی به طرز بسیار عجیبی بالا برود. از این وب سایت هوش مصنوعی برای ویرایش ویدیو‌های کسب و کاری و … استفاده می‌شود همچنین قابلیت دریافت زیر نویس یک ویدیو را تنها با یک کلیک برای شما ایحاد کرده است. وب سایت Pictory همانند این وب سایت تقریبا عمل می‌کند و شرایط بسیار عالی را جهت ویرایش ویدیو به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهد.

21- Synthesia

یکی از اعجاب آورترین وب سایت‌های هوش مصنوعی همین مورد است، شما متنی را می‌نویسید سپس آواتار مد نظر خود می‌دهید، آواتار در ویدیو شروع می‌کند به خواندن متن، لب خوانی متن دقیقا همانند آنچه شما نوشته‌اید است. به همین سادگی می‌توانید محتواهای ویدیوی آموزشی عالی خلق کنید. همچنین در این وب سایت شرایطی وجود دارد که شما بتوانید ویدیو را ویرایش کنید، تم مخصوص خود را به ویدیو بدهید، متن قرار دهید و … .

22- Elai.io

Elai.io یک ابزار هوش مصنوعی عالی برای ساختن محتوای ویدیویی از متن است. در این وب سایت هوش مصنوعی تعداد زیادی از کاراکترهای آماده و نیمه آماده وجود دارد. شما در این وب سایت می‌‌توانید متن مورد نظر خود را ارائه دهید و پس از آن این ابزار شروع به تولید ویدیو بر اساس انتخاب شما می‌کند. در انتها بستری را جهت ویرایش و تغییر در متون، تصاویر، ویدیو و … به شما می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید کار را بسیار عالی پیش ببرید.

→ خواندن مطلب قبلی

روش های افزایش ویو در اینستاگرام

خواندن مطلب بعدی ←

کسب درآمد از درآپ شیپینگ در ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین